Een inclusief verhaal
- Een beperkt aantal inclusieve lesuren samen met leerlingen regulier onderwijs in functie van socialisatie.
- De leerlingen volgen de werking en de jaarkalender van de vestigingsplaats. Al onze schooluitstappen worden inclusief georganiseerd. We zetten in op verbinding en plezier.
- Specifieke brede basiszorg: maatregelen die specifiek voor de OV4-werking worden toegepast op vlak van visualisatie, plannen en organiseren, lesopbouw …
- Een klas van maximaal 8 leerlingen in een prikkelarm en vast leslokaal gelegen tussen de klassen van het regulier onderwijs.
- Rustige eetplek: je kan eten in de gedeelde eetzaal of in een aparte ruimte.


- Een rustruimte als je nood hebt aan ontprikkelen tijdens de les. Je hebt de mogelijkheid om in rust verder te werken, te eten in stilte of tijd te nemen voor rustgevende activiteiten (leesboeken, friemelmateriaal…) . Ook medeleerlingen uit het regulier onderwijs kunnen hier gebruik van maken.
- Schoolmateriaal: gekleurde ringmappen worden besteld door de school en zullen uitgedeeld worden bij de aanvang van het nieuwe schooljaar. Een overzicht van ander schoolmateriaal krijg je in het begin van het schooljaar.
- Huiswerkbegeleiding door studiebegeleiders: na school tot 16.30 uur. In samenspraak met leerlingbegeleiding krijg je hulp bij plannen en organiseren in een rustige werkruimte. Dit gebeurt samen met de leerlingen van het regulier onderwijs.
Kennismaking
In de laatste week van augustus nodigen we je uit om kennis te maken met de school en een vertrouwensleerkracht. Je wordt voorbereid op de eerste schooldag. Eventuele vragen worden beantwoord.
Ook leerlingen vanuit het gewon onderwijs die nood hebben aan voorspelbaarheid nemen deel aan de rondleiding. Tijdens de eerste schooldagen wordt er ingezet op verbinding en welbevinden via onthaalactiviteiten.

